Aplikacje mobilne jako niezbędny element strategii mobilnej e-sklepów

Appchance on 6 listopada 2018

m-commerce

W czasach gdy m-commerce rozwija się dynamicznie, właściciele sklepów stają przed niełatwym dylematem: czy warto zainwestować w aplikację natywną do sprzedaży swoich produktów, czy wystarczy dostosować swój e-sklep do urządzeń mobilnych? W tym artykule przyjrzymy się badaniom na temat trendów na rynku, korzyściom, jakie wiążą się z zainwestowaniem w aplikację, oraz procesowi zakupu i rozwiejemy wątpliwości.

Czytaj więcej

5 narzędzi, które usprawniają pracę pomiędzy designerem a deweloperem

Łukasz Krzemiński on 18 października 2018

Współpraca designera z deweloperem polega na wymianie bardzo dużej liczby precyzyjnych informacji o wyglądzie interfejsu aplikacji mobilnej, webowej lub strony internetowej, np. wybór palety kolorów, wielkość odstępów pomiędzy poszczególnymi elementami, zastosowane cienie, wybór typografii itp. Dobra komunikacja wpływa na sprawną realizację całego przedsięwzięcia. Istnieje wiele narzędzi – platform, których zadaniem jest ułatwienie tego procesu. W tym artykule przedstawię pięć z nich, a mianowicie: InVision, Zeplin, Avocode, UXPin oraz Sympli, i mam nadzieję, że tym samym pomogę nieco w wyborze.

Czytaj więcej

Jak zautomatyzować dystrybucję betaaplikacji na Fabricu dzięki Fastlane

Mateusz Tylman on 5 września 2018

Zarządzanie publikacją kolejnych wersji betaaplikacji nie należy do przyjemnych zajęć. Musimy pamiętać o aktualizacji numeru wersji, ustawieniu odpowiedniego targetu czy wybraniu konkretnych maili z listy na Fabric. Nie trudno zapomnieć o którejś z powyższych czynności, gdy kolejna wersja aplikacji jest już gotowa. Dlatego w tym artykule opiszę konfigurację Fastlane – narzędzia do automatyzacji powyższych czynności.

Czytaj więcej

Wywiad z Miłoszem Wójcikiem na temat umowy inwestycyjnej Spółki Vercom z Appchance.

Appchance on 29 sierpnia 2018

Vercom i Appchance

Vercom wchodzący w skład grupy technologicznej R22 podpisuje umowę z Appchance, w której nabywa 23% udziałów spółki, za które zapłaci 1,15 mln zł. Inwestycja pozwoli spółce Vercom poszerzyć zakres oferowanych usług, a firmie Appchance zwiększyć zakres działania i dynamikę rozwoju. Dzisiaj porozmawiamy z Prezesem firmy Appchance – Miłoszem Wójcikiem, aby dowiedzieć się nieco więcej na ten temat.

Czytaj więcej

Jak obsłużyłby Cię software house gdyby był restauracją?

Kasia Wolska on 2 sierpnia 2018

W zależności od kultury organizacyjnej danej firmy, specyfiki oferowanej usługi i sposobu pracy, procesy obsługi klienta różnią się od siebie. W przypadku współpracy z software house’em, ze względu na poziom skomplikowania usługi, relacje pomiędzy klientem a wykonawcą są jeszcze bardziej unikalne. Zastanawiać mogą nie tylko używana terminologia, ale sposób współpracy i proces zarządzania projektem. Dlatego poprzez alegorię pokażemy pokażemy Ci wszystkie zależności, które pojawiają się w procesie rozwoju produktu cyfrowego od pierwszego kontaktu do wydania produktu. 

Czytaj więcej

Jak stworzyć własnego Pod’a?

Piotr Łopata on 19 lipca 2018

Każdy, kto ma styczność z programowaniem na iOS’a bądź macOS, na pewno spotkał się z określeniem CocoaPods. Jest to tzw. manager zależności (dependency manager), który w prosty i przyjemny sposób pozwala na dodawanie bibliotek do naszego projektu. Często tworzymy własne komponenty, rozszerzenia, które wykorzystujemy w wielu projektach. Utrzymanie takich fizycznych plików jest bardzo nieefektywne. Ponadto, osoby, które korzystają z tych samych komponentów, często nanoszą poprawki, przez co nie wiadomo kto ma najbardziej aktualną wersję kodu (a to zwiększa ryzyko występowania potencjalnych błędów w aplikacji). Rozwiązaniem może być stworzenie własnego Pod’a, który wprowadzi porządek oraz automatyzację niektórych procesów.

Czytaj więcej

Native vs Hybrid – jaki rodzaj aplikacji mobilnej wybrać?

Michał Winkler on 3 lipca 2018

aplikacja natywna vs aplikacja hybrydowa

Jednym z ważniejszych elementów w procesie projektowania komunikacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych jest wybór technologii, za pomocą której realizowane będą cele biznesowe. Jeżeli zdecydujesz się na development aplikacji mobilnej, będziesz musiał zadać sobie na następujące pytanie: czy zbudować aplikację hybrydową czy aplikację natywną? Twój wybór będzie warunkował późniejsze rezultaty oraz kierunki rozwoju, dlatego powinien uwzględniać Twoje potrzeby oraz opierać się o dobrą znajomość wad i zalet poszczególnych opcji.

Czytaj więcej

Jak zadbać o ASO: 8 najważniejszych zasad App Store Optimization

Appchance on 18 czerwca 2018

Dane za rok 2018 pokazują, że dla urządzeń z Androidem dostępne są prawie 4 000 000 (cztery miliony) aplikacji; dla urządzeń z iOS-em – ponad 2 000 000 (dwa miliony). Ze względu na dużą konkurencję na rynku aplikacji mobilnych pozycjonowanie w marketach jest bardzo istotnym elementem promocji (dzięki któremu generujemy pobrania organiczne).

Czytaj więcej